Визначення діапазону опонента в рамках РЕМ-процесу

Визначення діапазону опонента в рамках РЕМ-процесу

Першим кроком в РЕМ-процесі є завдання вашому опоненту певного Рейндж (діапазону) рук. У даній статті я хочу показати вам, як потрібно класти вашого опонента на діапазон, використовуючи статті та Рідс.

Стаття буде складатися з двох частин:

  • Визначення діапазону на префлопе (легка частина);
  • Визначення діапазону на постфлопі (складніше).

Пам’ятайте, ваша мета в читанні рук полягає в завданні опонентові діапазону рук, а не конкретних двох карт.

Префлоп діапазони

Найкраще покласти опонента на діапазон рук це використовувати статистичні показники з Хада, які пропонують програмні продукти PokerTracker і HoldemManager.

Ви можете цілком точно прикидати діапазони і без використання цих програм, виходячи лише зі своїх власних спостережень за грою опонентів, але вчити вас цього не є метою даної статті, а ХАД набагато полегшить нам це завдання. Тому придбайте собі HoldemManger і спростите собі життя.

Використання ХАД статів

На зображенні ви можете бачити скріншот з грального столу з ХАДом на гравця від HoldemManager. У мене виведено безліч різних суттєво, але в даний момент нас будуть цікавити два найбільш важливих з них:

  • VPIP – Voluntarily Put $ In Pot. Цей показник відображає загальний відсоток раз, коли гравець входить в банк на префлопе (рейзом або коллом).
  • PFR – Preflop Raise. Цей показник відображає відсоток раз, коли гравець відкривається на префлопе рейзом.

Що ж, для конкретно нашого гравця «a_player» ми бачимо, що VPIP = 24%, а PFR = 16%. Таким чином, ми можемо сказати, що цей гравець:

  • Розігрує 24% всіх здаються йому рук.
  • Рейз 16% всіх здаються йому рук.

Це все звичайно добре, але це всього лише цифри. Як ми можемо перевести їх в конкретні діапазони рук? Для цього ми можемо прийняти обґрунтоване припущення, що представляють собою 24% і 16% стартових рук. Нижче наведено уривок з цієї теми з легендарної гілки гравця Pokey з форуму 2 + 2.

Приблизні значення стандартних діапазонів

  • 5% = пари 77+, AK, AQs або пари 99+, AK, AQ;
  • 10% = пари 66+, AK, AQ, одномасні тузи, KQs, QJs;
  • 15% = всі пари, AK, AQ, KQ, одномасні коннектори 54+, все одномасні тузи;
  • 20% = всі пари, весь Бродвей, все одномасні тузи;
  • 25% = всі пари, весь Одномасний Бродвей, все тузи, одномасні коннектори 54+, KQo;
  • 30% = всі пари, все тузи, все одномасні королі, весь Одномасний Бродвей, одномасні коннектори 54+, KTo +, QJo або всі пари, все тузи, все одномасні королі, весь Бродвей;
  • 40% = всі пари, все тузи, всі королі, весь Бродвей, одномасні коннектори 32+;
  • 50% = всі пари, все одномасні комбінації, все тузи, весь Бродвей, K5o +.

Це звичайно дуже приблизні діапазони, але тим не менш, вам слід з ними ознайомитися. Таким чином, якщо ми порівняємо статті нашого друга «a_player» з наведеними вище діапазонами, то можемо прийти до висновку:

VPIP: 24%. Гравець заходить в піт з усіма парами, з усім одномасних Бродвеєм, всіма тузами, одномасними коннекторами 54+.

22 +, A2s +, KTs +, QTs +, JTs, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, 54s, A2o +, KQo.

PFR: 16%. Гравець рейз на префлопі всі пари, АК, AQ, KQ, одномасні коннектори 54+ і все одномасні тузи.

22 +, A2s +, KQs, QJs, JTs, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, 54s, AQo +, KQo

Завдяки цим стати у нас тепер є гарне уявлення про типи рук, з якими наш опонент входить в піт, і більш того, тепер ми знаємо, з чим він рейз на префлопі.

При подальшому аналізі гри на флопі, терні і рівері ми будемо поступово урізати цей діапазон.

Що якщо опонент грає зі статті: VPIP 40%, PFR 30%?

Це означає, що такі гравці дуже широко відкриваються, і їх буде дуже важко покласти на якийсь конкретний діапазон рук на префлопе.

Такі гравці грають дуже лузово, і вам не слід надто вже часто вірити в їх сильні комбінації. Не дивуйтеся, коли на шоу-дауні ви побачите у них 34 різномасті наприклад.

Зробіть відповідні налаштування на префлопе і використовуйте інформацію, отриману на флопі, терні і рівері, щоб спробувати визначити їх приблизний діапазон.

Постфлоп діапазони

Ось тут і починається найскладніше.

Використовуйте за основу префлоп Рейндж вашого опонента, і постарайтеся його звузити, наскільки це можливо.

Чим більше ми зможемо звузити діапазон нашого опонента, тим більше у нас буде інформації, і відповідно, тим плюсова буде наша гра. Однак визначати діапазони на постфлопі не так-то просто, як це було на префлопе.

Було б здорово, якби я міг сказати вам «зробіть це» або «зробіть те», щоб визначити конкретну руку опонента, але, на жаль, в покері так не вийде. Однак я все ж можу дати вам кілька порад, які допоможуть вам у визначенні діапазонів на постфлопі.

Ставте собі питання і ставте себе на місце опонента

Уявіть, що ви на місці вашого опонента граєте його руку. З якими руками ваш розіграш мав би сенс? Ставте собі наступні питання:

  • З чим би мій опонент чека на цьому флопе?
  • З чим би він міг ставити на цьому флопе?
  • З чим би він міг рейзити на цьому флопе?

Ставте собі ці питання на кожній вулиці торгів. Чим краще ви зможете відповісти на них, тим точніше ви зможете звузити діапазон противника, і тим повніше буде картина руки в цілому.

Звичайно, це легше сказати, ніж зробити, але хто говорив, що покер це легко? Покер – це гра думаючих людей, тому налаштуйте свій мозок на серйозну роботу і завжди намагайтеся зрозуміти, чому ваш опонент грає так, а не інакше.

Якщо ви зрозумієте, чому ваш опонент грає той чи інший спосіб, ви зрозумієте і що у нього на руках.

Ця тема сама по собі дуже специфічна, в якій багато визначатиме практика і досвід. Я не зможу вас за одну статтю навчити читати руки, як це роблять чемпіони. Більш того, я швидше за все не зможу вас навчити і за 5-6 статей, тому валіть-ка краще звідси і йдіть катати!

Висновок

Я впевнений, що багато хто з вас вражені тим, як легко визначаються діапазони на префлопе, але при цьому засмучені, що для визначення діапазонів на постфлопі все ж потрібно включати мозок.

HoldemManager допоможе вам у визначенні діапазонів на постфлопі, але ця тема вже трохи виходь за рамки даної статті. Проте, що стосується постфлопі діапазонів, тут основна частина інформації як і раніше буде виходити з вашого досвіду і розуміння гри.

Схожі статті