Аути в покері: як їх правильно розраховувати

Аути в покері: як їх правильно розраховувати

Аути в покері – це кількість карт в колоді, які можуть підсилити руку до готової комбінації.

Наприклад, на руках дві одномасні карти, а на флопі вийшли ще дві тієї ж масті. Тепер у гравця флеш-дро – вихід ще однієї карти тієї ж масті дасть готовий флеш. Аути – відповідь на питання, скільки таких карт залишилося в колоді.

Як рахувати аути

Підрахунок аутів в покері на прикладі з флеш-дро. У колоді по 13 карт кожної масті. У прикладі у нас дві одномасні карти на руці, ще дві – на столі. Залишається 9 карт, які дадуть флеш – 9 аутів:

Приклад для розрахунку з флеш-дро: для флеша потрібна ще одна піку
Всі пікові карти

Але щоб почати грати краще, недостатньо тільки знати аути – їх потрібно перевести в ймовірність випадання потрібної карти. Перш ніж це порахувати, потрібно з’ясувати ймовірність випадання всього одного ауту наступного вулиці.

На флопі відомо п’ять карт: дві в руці і три на столі. З 52 карт в колоді залишається 47 невідомих, одна з яких може дати флеш – 1 аут. Для розрахунку ймовірності появи на терні одного ауту потрібно 1 розділити на 47 невідомих карт: 1/47 = 2,12%.

Ймовірність виходу карти на одній з двох вулиць розраховується аналогічно, вона приблизно в два рази більше і дорівнює 4,25%.

Вірогідність випадання будь-якого з 9 аутів:

  • на терні: 9 * 2,12 = 19,08%
  • на терні або на рівері: 9 * 4,25 = 38,25%.

Вважати шанси аутів з точністю до сотих необов’язково. Замість множення саме на 2,12 і 4,25 – досить множити на 2 і 4. Якщо ми помножимо аути з прикладу на 2 і 4 замість чисел з сотими, отримаємо значення в 18% і 36%. Такий точності достатньо, щоб прийняти вірне рішення.

Таблиця аутів

Щоб швидко приймати правильні рішення з дро – запам’ятайте основні ймовірності з таблиці аутів в покері. Заощаджений час стане в нагоді, щоб довше подумати про картах опонента. Найчастіше буде важлива інформація про стріт-дро, флеш-дро і комбінованих дро.

Чисті і брудні аути

Іноді і вас, і вашого опонента підсилюють одні і ті ж карти. Наприклад, ви обидва отримали флеш-дро. Кожен буде чекати свої 9 шансів на посилення та радісно потирати руки, коли карта потрібної масті прийде. Коли це трапиться, один з гравців отримає свій флеш і все одно програє.

Ваші аути, які можуть дати опонентові ще сильнішу комбінацію, називаються брудними.

Оцініть тверезо силу вашої потенційної комбінації на кожному борді. Якщо на флопі є дві карти однієї масті, ви не можете давати собі 8 чистих аутів на стріт: іноді ви програєте флешу на терні, іноді – на рівері.

Читайте також:  Покер - це гра майстерності і дисперсії

Недосвідчені гравці переоцінюють силу низьких дро-комбінації і роблять збиткові колли не по шансам до банку. Іноді вони потрапляють в свої аути і все одно програють величезний банк. Замість цього їм варто було заздалегідь оцінити ситуацію і відразу ж викинути руку з сумнівними шансами.

На скрині вище нас підсилює десятка, але і вона ж може давати опоненту стріт старше, якщо у нього AK. Пікова десятка може дати опонентові готовий флеш або однокарткову флеш-дро, з яким він зможе перетягти нас на рівері. Тому ми можемо скоротити наше кількість аутів на гатшот з чотирьох до приблизно двох.

Зменшення кількості своїх аутів з урахуванням шансу програти навіть при посиленні називається дисконтуванням.

Дисконтування – творчий процес. Тут потрібно кожну ситуацію розглядати окремо з урахуванням кількості опонентів, екшену, руки і малюнка борда. У кількох типових ситуаціях дисконтувати потрібно обов’язково:

  • Нижні стріт-дро, особливо однокарткові. Приклад – A-6 на борді 7-8-9. Тут п’ятірки досить чисті, хоча і не завжди принесуть нам перемогу. А ось вихід десятки не варто сприймати надто оптимістично. Іноді ми будемо вже «тягнути вмертвую» проти рук начебто J-10.
    Навіть проти одного опонента ми повинні дисконтувати стартові вісім аутів на стріт до приблизно чотирьох: три – на п’ятірку, один – на десятку;
  • Однокарткові флеш-дро, якщо вони не натсовие. Приклад – A-J з бубновим валетом на борді 5-6-8, все бубни. Тут теж можна вкласти фішки в неготовим руку і програти ще більше з готовою, тому грайте в таких ситуаціях акуратно.
    Проти одного опонента тут можна дати собі близько шести-семи аутів на флеш. Проти трьох – краще не давати жодного.
  • Будь-які дро на спареній дошці. Приклад – T-8 на борді K-Q-J-J. Тут завжди є шанс тягнути вмертвую проти готового фул-хауса або отримати на рівері туза і програти з ним умовним A-J.
    Восьми аутів у нас тут ніколи не буде. Можливо вийде нашкребти п’ять-шість. А ось на спареної дошці з низькими картами можна було б дисконтувати м’якше – приблизно до семи аутів. Причина – високі карти частіше грають.

Висновок

Уміння швидко підрахувати аути – наріжний камінь вашої гри, яка буде приносити не тільки задоволення, але і гроші. Використовуйте нові знання за столами і пам’ятайте, що практика також важлива, як теорія.

Схожі статті