Правило 2 і 4

Правило 2 і 4

Правило 4 і 2 (або правило 2 і 4, називайте його як вам завгодно) було придумано Філом Гордоном (Phil Gordon) в його книзі «Маленька зелена книга» ( «Little Green Book»), яка, до речі, є дуже непоганий книгою по стратегії гри в безлімітний техаський холдем.

З даної статті ви дізнаєтеся докладніше про правило 2 і 4 і отримаєте уявлення про те, як його використовувати під час гри.

Що це за правило 4 і 2?

Правило 4 і 2 – найпростіший спосіб навчитися рахувати шанси на поліпшення і можливість завершити своє дро в безлімітному техаському холдеме. Щоб перевести шанси в відсотки, вам необхідно знати прості правила:

  • Множте ваші аути на 2 якщо ви збираєтеся зробити колл на флопе, щоб побачити карту терну
  • Множте ваші аути на 2 якщо ви збираєтеся зробити колл на терні, щоб побачити карту рівера
  • Множте ваші аути на 4 якщо ви збираєтеся піти в олл-ін на флопі

Після того, як ви помножили кількість ваших аутів на 2 або на 4 (в залежності від ситуацій, описаних вище), ви отримаєте число, яке дорівнює процентному висловом ваших шансів на поліпшення. Дане число необхідно порівняти з шансами банку і прийняти рішення: колліровать ставку від опонента з вашою рукою дро чи ні.

Правило 4 і 2 допомагає вам легко порахувати відсотки на поліпшення, але не ставлення шансів.

Приклади правила 2/4

Якщо у вас…

  • Флеш дро: 9 аутів * 2 = 18% ймовірність посилитися наступного вулиці
  • Стріт дро: 8 ауту * 2 = 16% ймовірність посилитися наступного вулиці
  • Дві оверкарти: 6 аутів * 2 = 12%
  • Дві пари і вам необхідно покращати до фулл хаузу: 4 ауту * 2 = 8% ймовірність посилитися на терні або рівері
  • Флеш дро – опонент йде в олл-ін на флопі: 9 аутів * 4 = 36% ймовірність посилитися на терні або рівері
  • Стріт дро – опонент йде в олл-ін на флопі: 8 аутів * 4 = 32% ймовірність посилитися на терні або рівері

Дійсно, легше нікуди! Однак в дійсності ви рідко будете множити на 4. Нижче ви дізнаєтеся чому.

Незважаючи на те, що правило називається «Правило 4 і 2», найімовірніше, воно повинно називатися «Правило 2 (і в рідкісних випадках 4)», але в такому випадку воно вже не буде таким простим для розуміння. Занадто багато гравців роблять помилки, сліпо використовуючи правило 4 на будь-якому флопі. І ця помилка – основна причина програвання великих сум грошей на довгій дистанції.

Єдиний випадок, коли на флопі необхідно множити ваші аути на 4 – коли ви на флопі йдіть в олл-ін. Таким чином, ви не очікуєте отримати ще одну ставку від опонента на терні, яка змусила б вас заплатити більше грошей, щоб отримати можливість зібрати своє дро.

Говорячи загалом, щоб отримати коректні цифри в процентному вираженні, завжди множте ваші аути на 2, якщо ви не збираєтеся йти в олл-ін на флопі. Лише в невеликій кількості випадків, тобто коли ваш опонент йде ва-банк на флопі, ви можете вдатися до правила 4 і порахувати вірогідність за дві секунди.

Приклади рук для правил 4 і 2

Приклад 1.

Ви вирішуєте розігрувати A2 в $ 0.50 / $ 1 NL Hold’em і отримуєте на флопі флеш дро. Ваш опонент робить ставку в $ 10 в банк розміром в $ 10. Розмір банку тепер складає $ 20 і вам необхідно заколліровал $ 10, щоб продовжити гру і отримати можливість зібрати ваш флеш. Слід вам колліровать або краще скинути своє флеш дро?

Ваша стартова рука: A2
Карти флопа: J37
Загальний розмір банку: $ 20
Необхідно заколліровал: $ 10

Флеш дро дає нам 9 аутів, і оскільки ми не збираємося пушіть на флопі, ми використовуємо «Правило 2».

Імовірність зібрати флеш: 9 аутів * 2 = 18%

Пот одсси: 33% ($ 30 – загальний розмір банку, який буде. $ 10 – це 33% від $ 30.)

Читайте також:  Фолд Еквіті в покері

Примітка: Не забудьте додати до розміру поту розмір вашого потенційного колла, коли будете вважати піт ОДДС. Це трохи відрізняється від підрахунку шансів у вигляді відношення, але це треба запам’ятати.

Шанси на завершення флеша гірше, ніж шанси банку, тому ми повинні скидати свої карти. Іншими словами, ми не повинні вкладати в банк понад 18% наших грошей, щоб мати можливість продовжити розіграш, тому ми скидаємо свою руку.

Приклад 2.

У вас 2 оверкарти на флопі в $ 0.50 / $ 1 NL Hold’em. Ваш опонент пушіт $ 10 в банк $ 30. Розмір поту зараз становить $ 40 і вам необхідно заколліровал $ 10, щоб побачити карти терну і рівера. Чи варто вам колліровать або краще скинути свої карти?

Ваша стартова рука: AQ
Карти флопа: J37
Загальний розмір банку: $ 30
Необхідно заколліровал: $ 10

Це один з небагатьох випадків, коли опонент іде в олл-ін на флопі, тому в даному випадку необхідно застосовувати «Правило 4». Також в даному прикладі ми зробимо припущення, що якщо ми словами одну зі своїх оверкарти, то у нас буде найкраща рука, з якої ми і виграємо банк.

Шанси на перемогу: 6 аутів * 4 = 24%

Шанси банку: 20% ($ 50 загальний розмір банку, включаючи наш майбутній колл. $ 10 це 20% від $ 50.)

Виходить, що наші шанси на перемогу з даної рукою краще, ніж шанси банку, тому нам тут можна зробити колл. Іншими словами, ми можемо колліровать до тих пір, поки шанси банку менше, або рівні 24%.

Таблиці для порівняння точності обчислень за Правилом 4 і 2

Для того, щоб ви отримали уявлення про точність обчислень за допомогою «Правила 2 і 4», ми зробили 2 невеликі таблиці, в яких провели порівняння відсотків ймовірності, отриманих за допомогою правила 4 і 2 і реальних процентних ймовірностей для найпоширеніших типів дро рук в техаському холдеме.

Таблиця порівняння точності обчислень за Правилом 4

Кількість аутівПравило 4 і 2Реальне значенняРізниця
4 (гатшот)16%16.5%-0.5%
8 (стрит дро)32%31.5%+0.5%
9 (флеш дро)36%35%+1%
15 (стрит + флеш дро)60%54.1%+5.9%

Процентні вираження шансів при використанні «Правила 4» разюче близькі до актуальних (Нагадаємо, що «Правило 4» використовується лише в тих випадках, коли ви йдете в олл-ін на флопі і тільки на флопі).

Єдиною дро рукою зі значними відхиленнями є стріт + флеш дро рука, коли у нас 15 аутів (похибка становить 5.9%), але це не має ніякого значення, оскільки наявність у вас 50% на перемогу автоматично робить ваше рішення + EV рішенням незалежно від розміру ставки.

Таблиця порівняння точності обчислень за Правилом 2

Правило 2 можна використовувати як на флопі, так і на терні. Для спрощення сприйняття, в таблиці нижче буде представлено порівняння відсотків ймовірностей в разі, коли ми знаходимося з рукою дро на терні і очікуємо отримати необхідну карту на рівері.

Кількість аутівПравило 4 і 2Реальне значенняРізниця
4 (гатшот)8%8.7%-0.7%
8 (стрит дро)16%17.4%-1.4%
9 (флеш дро)18%19.6%-1.6%
15 (стрит + флеш дро)30%32.6%-2.6%

Непогано, хоча і не так точно, як по «Правила 4».

І все ж, якщо «Правило 2» зупиняє вас від прийняття неправильних рішень і поганих колл шляхом підрахунку ймовірностей, можна вважати призначення даного правила виконаним. Більш того, 1% або 2% відмінностей від реальних процентних ймовірностей навряд чи будуть причиною прийняття вами невірних рішень, тому можете не хвилюватися з цього приводу.

Примітка: відсоток їх ймовірностей при використанні «Правила 2» буде трохи більш точним на флопі, ніж при використанні даного правила на терні (як показано в таблиці вище).

Висновки про важливість правила 4 і 2

«Правило 2/4» – гарне правило, якщо ви хочете швидко вважати процентні ймовірності для рук дро

Як тільки ви навчитеся працювати з піт ОДДС як з відсотковим вираженням цих відносин, ви зрозумієте, що це в рази простіше і полюбите відсотки.

Що ж стосується точності, то реальні цифри дуже близькі за значенням до відсотків, які ми можемо отримати за допомогою «Правила 4 і 2». Існують невеликі відмінності (близько 1%) в одну і іншу сторону для більшості дро рук, але відмінності не такі великі, щоб можна було забивати ними свою голову. Простота і швидкість застосування даного правила з лишком перекривають ці невеликі відмінності в процентному вираженні.

Схожі статті